Danas je najlakše dopreti do novih klijenata zahvaljujući Internetu. Trenutno u Srbiji 56% populacije ima pristup globalnoj mreži. Istraživanja su pokazala da 36% ljudi koristi internet na telefonima. Ovaj podatak otvara nove načine pridobijanja novih klijenata.
Prilikom online kupovine, često se dešava da se kupovina započne na jednom uređaju, a završi na drugom-trećem. Prema trenutnim podacima 65% kupovina započne na telefonu, od kojih se 61% nastavi na računaru. 25% kupovina započne na računaru, od kojih se 19% nastavi na telefonu. Kupovina ili počne ili se završava na telefonima. To znači da je telefon veoma značajan medijum prilikom online kupovine. Jedan deo konverzija kupaca je trenutno teško pratiti u Google Analytics-u. Taj podatak se odnosi na količinu poziva upućenih prodavnici i na broj direktnih odlazaka u prodavnicu nakom Google pretrage. Kada bi se i ti podaci pomno pratili uvidelo bi se da je procenat konverzija preko interneta veći za 7-12% u zavisnosti od industrije.
U Srbiji se 15% online kupovina obavi putem pametnih telefona. U daljem tekstu ćemo Vam dati neke predloge za unapređenje online poslovanja na mobilnim telefonima.
Načini sa kojima možete poboljšati korisničko iskustvo na mobilnim telefonima:
• Postavite pretragu na sajtu na vidljivo mesto i postarajte se da su rezultati validni
• Implementirajte filtere za poboljšanje rezultata pretrage i racionalizujte rezultate
• Dizajnirajte efikasne forme
• Dopustite posetiocima da kupuju kao gosti
• Postarajte se da mogu lako završiti konverziju na nekom drugom uređaju
Olakšavanje konverzija na drugim uređajima
Ne žele sve osobe da potvrde svoju kupovinu na mobilnim telefonima. Omogućite im jednostavan način da sačuvaju ili podele informacije između različitih uređaja kako biste sačuvali potencijalne kupce. Najlakši načini za to su: deljenje na društvenim mrežama; email ili opcija čuvanja korpe na samom web shop-u.
CTA (Call To Action) dugme postavljeno jasno i direktno
Korisnici mobilnih telefona lako mogu da preskoče neke stavke u meniju, tako da uvek stavite vidljive CTA tamo gde ste sigurni da će ih primetiti. Istraživanja su pokazala da najbolje prolaze sajtovi sa jasnim CTA-ovima. Mobilna verzija sajta će se verovatno razlikovati od desktop verzije, pa se prilikom kreiranja istih postavite u ulogu korisnika.
Zaključak
Konstantnim izmenama u algoritmima, Google nas gura da budemo sve bolji u svom poslu. Pravljenje responsive dizajna je postala osnova svake dobre dizajnersko-programerske kuće. Postarajte se da je Vaš web shop optimizovan za mobilne uređaje.