U utorak, 21. aprila, Google će pustiti u opticaj novi algoritam koji utiče na pretragu na mobilnim uređajima, čime će uticati na redosled kojim su sajtovi rangirani kada korisnik pretražuje nešto putem mobilnog telefona ili tableta.
Algoritam će početi da favorizuje mobile-friendly i responsive sajtove (one sa krupnim slovima, olakšanim klikovima, i prilagodljive svim uređajima) i bolje ih rangirati prilikom pretrage. Sajtovi koji nisu mobile-friendly biće degradirani (pozicija prilikom pretrage će im biti niža nego ranije).
Oko 60% internet saobraćaja trenutno dolazi sa mobilnih uređaja i Google želi da korisnici imaju najbolje moguće iskustvo prilikom korišćenja mobilnih sajtova.
Kompanija je najavila svoje predstojeće izmene u februaru, dajući programerima i dizajnerima skoro dva meseca i obilje informacija da izvrše neophodne izmene na svojim sajtovima kako ne bi nestali iz mobilnih rezultata pretrage. Očekuje se da će ovo ažuriranje izazvati veliku reorganizaciju rangiranja pretraga. Ovoj izmena je čak dat i nadimak "Mobile-geddon", jer može biti "apokaliptična" za milione sajtova, prema rečima Itaia Sadana, direktora kompanije „Duda“.
"Mislim da su ljudi koji su u opasnosti, oni koji ne znaju o tome," kaže Sadan. Za njega, to se uglavnom odnosi na mala preduzeća.
"Od 21. aprila, mnogo malih preduzeća će biti zatečeno sa podatkom koliko im je opao obim poseta na sajtovima. Ovo će uticati na milione sajtova na mreži," kaže on.
Preduzeća koja zavise od osoba koje koriste lokalizovane pretrage, npr. ako neko otkuca "kafić u Knez Mihajlovoj," (prilagođeno) u Google-u na svom telefonu – mogla bi da vide pad prometa kao rezultat ove ispravke, kaže Sadan.
"Google je uvek bio vezan za relevantnost podataka, a sadržaj smatran najbitnijim aspektom", kaže on. "Ali to se menja, oni govore da je sadržaj i dalje jako važan, ali korisničko iskustvo je isto tako bitno. Nije dovoljno da imate samo pravi sadržaj. Ako ljudi dolaze na Vaš sajt i sadržaj je tamo, ali nije čitljiv i pregledan, to nije dobro.“
Neće samo mala preduzeća osetiti uticaj „Mobilegeddon-a“.
Marketing kompanija Somo je objavila studiju prošle nedelje gde su utvrdili da će veliki broj velikih brendova, kao što su „American Apparel“, „The Daily Mail“, i „Ryanair“, svi biti kažnjeni kada ovaj algoritam bude pušten, osim ako ne ažuriraju svoje sajtove pre 21.04.