Pripreme za mobilne verzije sajtova privlače mnogo pažnje u poslednje vreme. Prošle nedelje je Google izbacio pozamašan algoritam koji stavlja naglasak na mobilnu upotrebljivost kao ključni faktor rangiranja.
Većina preduzeća počinje da shvata da se sve veći broj kupaca pristupa njihovim sajtovima preko svojih mobilnih uređaja, ali je mali broj preduzeća iskoristio tu činjenicu. U nedavnoj studiji od najboljih 10.000 sajtova, manje od 19% koriste responsive dizajn, a od prvih 100 sajtova taj broj je tek oko 12%. Neke od najvećih kompanija u svetu pružaju veoma loše korisničko iskustvo polovini posetilaca svojih sajtova.
Ljudi nemaju strpljenja da prevlače gore-dole, proširuju ekran i pokušavaju da utvrde šta je glavni deo stranice na sitnim smartfon ekranima. Oni će samo kliknuti na dugme nazad i probati kod Vaše konkurencije. Za preduzeća koja su ovo shvatila, ovo je velika prilika da povećaju korisničko iskustvo svojih kupaca i osvoje nova tržišta. Za one koji to nisu, čujemo da postoje neki novi animirani GIF-ovi, ukoliko želite da ih isprobate.
Sada znamo Google ne voli sajtove koji nisu prilagođeni mobilnim uređajima, isto toliko koliko i spamovanje linkovima. Takođe smo utvrdili da Vas Vaši posetioci drže na kratkoj uzici, ali da li smo postavili prava pitanja? Na kraju krajeva, ako se na sajtu vrše konverzije, zar to ne bi trebalo da bude jedino bitno? Vreme je da se postavi suštinsko pitanje - da li responsivni sajtovi zaista donose veći profit? Hajde da zaronimo u masu podataka i utvrdimo da li responsive dizajn stvarno predstavlja dobitnu kombinaciju web razvoja.
Da li pružate lošu uslugu klijentima? Imate odlične prodajne cikluse. Stalno se ističete kao jedan od najboljih u svojoj branši. Ipak, ako nemate responsive sajt, Vaši klijenti misle da Vam nije stalo do njih. 48% ispitanika je izjavilo baš to, kad su bili suočeni sa tradicionalnom verzijom sajta koja beznadežno pokušava da se prilagodi mobilnom okruženju. Ko može da ih krivi?
Stavite se na mesto kupca. Možete li da koristite one sićušne padajuće menije? A šta je sa izborom druge boje određenog proizvoda? Da li možete uopšte da se vratite na sajt sa stranice o terminima i uslovima korišćenja? Pokušaj da desktop verzija računara radi bez greške u mobilnom okruženju stavlja prepreku pred prepreku ispred svakog potencijalnog kupca koje na kraju dovodi do napuštanja sajta bez obavljene konverzije.
Jedan od istraživača pretstavlja metriku koja prati konverzije na uređajima po kvartalima u godini. U najnovijem kvartalu, preko desktop računara se konvertuje 3.11% posetilaca, a tableti slede sa 2,59%. Smartfonovi poprilično zaostaju sa samo 1.01% konverzija. Kada se uzme u obzir broj responsive sajtova od 19%, da li je pitanje zašto ta velika podela postoji, realno?
Econsultancy prijavljuje da je 62% kompanija vidno povećalo prodaju nakon prelaska na responsive dizajn sajta. Iako je ta cifra lepa, takođe je veoma nejasna. To nameće pitanje koja su to preduzeća sa ovako vidljivim rezultatima i koliko je to uvećanje prodaje?
WebUndies je specijalizovana prodavnica za odeću za spavanje. Ova e-trgovina se priklonila responsive dizajnu još 2012. godine i povećala prodaju za 169,2% u odnosu na prethodnu godinu. Think Tank Photo pruža dodatnu fotografsku opremu. Kada su se prebacili na responsive dizajn, to je rezultiralo u povećanju prihoda od 188%. Ne samo to, nego je broj pregleda stranica preko mobilnih uređaja skočio za 200%.
Još niste ubeđeni? Kris Leake je zabeležio neke od tvitova na Twitteru, raznih kompanija koje pokazuju svoju dobitke na osnovu prelaska na responsive dizajn: State Farm su videli porast konverzija od 56% nakon prelaska; Career Builder je unapredio svoj email dizajn i imao CTR (click trough rate) veći za 20%. Iako ovo nisu one čarobne cifre koje smo ranije videli, ipak su impresivne. To se takođe može objasniti činjenicom da responsive dizajn ne može da nadoknadi loš dizajn koji može da umanji celokupne rezultate.
Responsive dizajn ne povećava samo prodaju. Aberdin Grupa je uporedila veliki broj metrika prilikom anganžmana kupaca, poput prisutnosti brenda, prosečne vrednosti narudžbine i prihoda kompanije. Iz godine u godinu rezultati su pokazali značajno poboljšanje. Stope konverzije su za 8% više sa responsivnim dizajnom (10,9% u odnosu na 2,7%). Svest o brendu (brand awareness) porasla je za fantastičnih 30% (34,7% u odnosu na 4,8%). Nije bilo ni jedne kategorije gde se ne primećuju značajni dobici nakon prelaska na responsive dizajn.
Sa trendom gde je upotreba desktop računara u opadanju, a mobilni uređaji brzo preuzimaju naše živote, ljudi će se sve više oslanjati na kupovinu preko mobilnih uređaja. Kompanije koje ignorišu ovo novo ljudsko ponašanje će na kraju platiti cenu u izgubljenim prihodima i izgubiljenom tržištu.
Moramo da priznamo da smo radoznali koje će biti posledice novog Google-ovog mobilnog algoritma. Da li će veliki pad u saobraćaju na sajtovima primorati na promene većinu, ili će kompanije nastaviti da izumiru u web svetu ne prilagođavanjem novim promenama.