Kako da vaš sajt uliva bolje poverenje kupcima

B2C Web dizajn
Kako da vaš sajt uliva bolje poverenje kupcima

U proseku, samo nekoliko sekundi je potrebno nekoj osobi da utvrdi da li želi da ostane na Vašem sajtu ili da svoje poverenje prepusti nekom drugom. To je ona razlika između očekivane prodaje i gubitka kupca. Deo te odluke zasniva se na tome da li vaš sajt smatra pouzdanim.

Ovaj post je napisan iz tog razloga. Biće pobrojani i opisani svi značajni segmenti sajta koji uliva poverenje i saveti kako da unapredite svoje poslovanje.

Zašto je pouzdan sajt važan? 

Uz mnoštvo mogućnosti online prevara, virusa ili samo jako lošeg korisničnog servisa, ljudi su sve oprezniji sa svojim klikovima. I zato, ako posedujete online prodavnicu, morate biti svesni kako se posmatra vaš sajt i kako se to odražava na vaše poslovanje. 
 
Na svu sreću, ukoliko koristite pouzdan hosting, ne morate briniti o bezbednosti vašeg sajta, ali šta je sa bezbednošću kupca? 
Kako možete navesti osobu da veruje u lice vašeg sajta i u Vas, od dolaska na sajt do obavljene kupovine? 

Šta označava za potrošača bezbedan sajt?

Jedna studija je istraživala šta potrošači misle da čini pouzdan brend. Neke od tih stavova ćemo upotrebiti u daljem tekstu. 
 
Kompanija je moralna. Poverenje potrošača, podrazumeva uverenje da se kompanija pridržava svih zakona i posluje na pošten način, a takođe se brine i o svojim klijentima.
 
Proizvod će raditi onako kako je rečeno. Potrošač očekuje da će traženi proizvod odgovarati datim karakteristikama na sajtu, a za koje se pretpostavlja da su tačne i nepristrasne. Većina ljudi veruje da kad kliknu na „Pošalji“, email otići na željenu adresu (adresu navedenu na sajtu). Informacije će biti tačne, potpune i nepristrasne. Kada ljudi imaju poverenja u informacije i izbore koji su predstavljeni, njihova potreba da odu negde drugde se smanjuje. 
 
Proizvod ili usluga je kvalitetan. Ljudi žele da se osećaju sigurnim u svojim izborima i da su njihovi digitalni uređaji kvalitetni proizvodi koji će važne podatke čuvati na bezbednom mestu.
 
Kompanija će me zaštititi. Bezbednost i privatnost su ključni problemi za potrošače dok se kreću u digitalnom svetu. Ljudi žele da znaju da kompanija ima vaše najbolje interese na umu. Da li će kompanija bezbedno skladištiti vaše lične informacije o kreditnoj kartici i držati osetljive informacije samo za sebe?
 
Imajući to u vidu, prećićemo neke metode izrade sajta koji uliva više poverenja.
Bez problema ćete moći odmah da implementirate savete. 

1. Dobar i jak dizajn pravi razliku

Razmislite o tome na ovaj način: ovako: šetate ulicom i tražite mesto da pojedete nešto. Da li ćete ući u restoran sa naprslim prozorima, lošim osvetljenjem i čudnim mirisom koji se prostire ispod vrata? Ili ćete ući u lepo osvetljen restoran, sa dobro dizajniranim logom i prozorima koji vas prosto mame da uđete? 
Verovatnoća je da ćete izabrati drugi restoran. Iste ove principe treba da primenite na svoj sajt – vaš izlog prema potrošačima. 
U današnje vreme ne postoji dobar izgovor za loše dizajniran sajt. Pored mnoštva sredstava na raspolaganju da se sve lepo podesi i fino funkcioniše, nešto što će navesti ljude da nauče više o proizvodu i na kraju ga kupe, dizajn mora biti dobro urađen. 
 
Ali šta čini dizajn sajt pouzdanim?
Ovde su neke brzi saveti o tome kako da dizajnirate sajt za poverenje:
  • • Izbegavajte da koristite Caps Lock
  • • Pokušajte da izbegnete Comic-Sans Font (osim ako nije deo vaše sveobuhvatne strategije)
  • • Pazite na gramatičke greške
  • • Nemojte koristiti loše i neukusne fotografije
  • • Neka vam dizajn sajta bude jednostavan
Napomena: Ako imate veći kapital na raspolaganju, to definitivno vredi zapošljavanja nekoga ko ima veliko razumevanje dizajna da pomogne sa redizajnom vaše online prodavnice.

 2. Dodajte dašak ličnosti na početnu stranicu

Zar nije lepo kada posetite bilo maloprodajni objekat ili online prodavnicu, i osećate se kao da ste u dobrim rukama?
Vi možda na sajtu ne razgovarate direktno, ali znate iz čisto vizuelnog aspekta da će sve biti u redu. Samo saznanje da iza brenda stoje ljudi kojima je stalo, je dovoljno da ulije poverenje. Jasno preneta poruka na sajtu ili dobar opis i mogućnost lakog kontakta, naznaka je da je osećaj poverenja sa klijentom izgrađen. 
Za online prodavnicu, snažna poruka na naslovnoj stranici vašeg sajta može biti sve što je potrebno. Ili, „O nama“ stranica sa slikama svih zaposlenih i izjavom o misiji i ciljevima je takođe dobra ideja. Pokušajte da humanizujete svoje stranice proizvoda, npr. uključivanjem slika stvarnih ljudi kako koriste vaš proizvod ili njihovim komentarima proizvoda.

3. Proverite da li je Vaš sajt dosledan

I pored toga što je sam sajt dosledan, imate dobru brzinu protoka i registrovan domen, postoje još neke stvari koje možete da uradite kako bi vaš sajt funkcionisao još bolje.
Uverite se da su sve informacije na Vašem sajtu u vezi sa dostavom, kontakt informacije, informacije o proizvodu i mnoge druge ispravne. Uzmite malo vremena i prođite kroz opise proizvoda, kao i starih postova kako bi ste se osigurali da ne postoji ni jedna zastarela informacija koja bi mogla biti pogrešno protumačena od strane potencijalnog kupca.
Dobar način da se suptilno pokaže da ste uvek informisani i dosledni je sekcija „Vesti“ na sajtu gde ćete objavljivati najnovija dešavanja vezana za vaše poslovanje. 
Probajte ih  održavati, jer deluju kao oblik društvenog dokaza za vaše poslovanje, i kao rezultat toga, takođe će uliti dodatno poverenje.

4. Koristite Secure bedževe kao dokaz da je Vaš sajt bezbedan

Danas više nego ikada, online kupci su veoma svesni svoje privatnosti i bezbednosti. Imajući to u vidu, važno je vidljivo prikazati na sajtu da je posetilac bezbedan.
Ako vaše online rešenje ne prikazuje automatski obaveštenje kupcima prilikom kupovine da koriste bezbedan server, želećete da se postarate da vaši klijenti znaju da je vaš sajt bezbedan prikazujući vaš SSL sertifikat bilo konstantno ili putem kratkog obaveštenja.
Postoji nekoliko načina da se to uradi, bilo da se Secure bedževi postave u footer-u vaše prodavnice, ili čak sa strane da stoji napomena da ste siguran web sajt.

5. Pokažite da ste aktivni

Jedna od stvari koja se često radi je da se proveri socijalno prisustvo kompanije na društvenim mrežama. 
Ako kompanija ne komentariše, ne deli i nema nikakvu aktivnost na društvenim mrežama, kako neko može da bude siguran da je kompanija i dalje aktivna? Šta ako samo prima narudžbine, a nikada ne pošalje naručenu robu? 
Važno je pokazati da ste angažovani oko svoje publike. Da li je to putem odgovaranja na tweet na Twitteru, ili deljenja fotografije proizvoda na Instagram-u, izbor  je na vama. Još jedan odličan vid angažmana je blog vaše online prodavnice koji informiše vaše kupce o svim novinama u vašem poslovanju.
Postoji nekoliko načina na koje možete povezati različite društvene mreže sa svojim web sajtom. Bilo da dodate na sajt samo dugmad za deljenje na društvenim mrežama ili direktnog povezivanja npr. Twitter-a i Instagram-a sa online prodavnicom. 

6. Olakšajte komunikaciju sa kupcima

Ne postoji ništa više iritirajuće od pokušaja da se kontaktira kompanija i da do kontakta ne dođe. Ako ste legitimna kompanija, zašto bi bilo teško vašim kupcima da vas kontaktiraju?
Postavljanjem jednostavne kontakt forme na sajtu, rešavate problem komunikacije. Još bolje je ako imate i fizičku lokaciju prodavnice, pa vas potencijalni kupci mogu pronaći i putem adrese. 
Poželjno je postaviti i broj telefona za posetioce sajta, na koji vas mogu kontaktirati. Kupci očekuju da mogu u bilo kom trenutku da vas kontaktiraju – bilo preko live chat-a, društvenih mreža ili putem telefona, a poverenje u brend raste ukoliko postoji dvosmerna komunikacija.

Zaključak

Sada kada smo pregledali neke od načina na koje možete usaditi poverenje Vašim kupcima, na Vama je da počnete sa sprovođenjem nekih od ovih saveta.
 
Blog post

3 greške u dizajnu kod e-prodaje koje treba izbeći

Da li ste znali da je veća verovatnoća da će čovek pojesti 2 komada sira sa rupama, a samo jedan komad ako nema rupa? Sve je stvar percepcije.

b2bb2cweb dizajn
Blog post

Da li responsive dizajn donosi veći profit?

Pripreme za mobilne verzije sajtova privlače mnogo pažnje u poslednje vreme. Prošle nedelje je Google izbacio pozamašan algoritam koji stavlja naglasak na mobilnu upotrebljivost kao ključni faktor rangiranja.

web dizajnonline marketing
Ostavite Vaš komentar
POŠALJITE KOMENTAR