Nastavljamo sa temom najčešćih termina Social Media marketinga. U ovom postu se bavimo terminima od slova L do slova P.
L
61) Like - Lajk je akcija koja čini korisnik Facebook-a ili Instagrama. Umesto pisanja komentara ili deljenje posta, korisnik može da klikne na dugme Like kao brz način da pokaže odobrenje.
62) Link building - Link building je jedan aspekt optimizacije za pretraživače u kojima vlasnici web sajta razvijaju strategije kako da postave linkove za svoj sajt na drugim sajtovima u nadi da će se poboljšati njihovo SEO rangiranje. Blogovanje je nastalo kao popularni metod link buildinga.
63) LinkedIn - LinkedIn je sajt za društveno umrežavanje koji je poslovno orijentisan, sa više od 380 miliona članova u preko 200 zemalja. Osnovan je u decembru 2002. godine, a pokrenut je u maju 2003. godine i uglavnom se koristi za profesionalno umrežavanje.
64) LinkedIn Publishing – LinkedIn Publishing je izdavačka platforma koja funkcioniše kao mesto gde članovi mogu da objave dugačke tekstualne poruke koje se odnose na njihova profesionalna interesovanja i stručnosti. Iako je ova mogućnost bila ograničena samo na LinnkedIn influencer-e, platforma je otvorena svim korisnicima od 2014.
65) LinkedIn SlideShare - LinkedIn SlideShare je online društvena mreža za razmenu prezentacija i dokumenata. Korisnici mogu odabrati omiljene prezentacije ideliti ih na drugim društvenim mrežama kao što su LinkedIn, Twitter, Facebook.
66) Listed - Čin „listed" na Twitter-u je kada korisnik načini prilagođenu listu Twitteraša koje prati da lakše prati njihove tweet-ove.
67) Live streaming - live streaming je čin dostavljanja sadržaja putem Interneta u realnom vremenu. Ovaj termin je popularizovan na društvenim mrežama pomoću aplikacija kao što su Meerkat i Periscope.
68) Lurker – Lurker iliti Šunjač je osoba koja čita razgovore na oglasnoj tabli, news grupama, društvenim mrežama ili drugim interaktivnim sistemomima, ali retko ili nikada ne učestvuje u diskusiji.
M
69) Mashup – mešanje sadržaja iz više vrsta medija izvučenih iz već postojećih izvora da se kreira novo delo. Digitalni Mashup omogućava pojedincima ili kompanijama da stvore nove delove sadržaja kombinovanjem više online izvora.
70) Meerkat - Meerkat je aplikacija koja omogućava korisnicima da odmah puštaju video snimke sa svojih mobilnih uređaja.
71) Meme - mim se na internetu koristi da opiše misao, ideju, vic ili koncept koji se naširoko deli na mreži. To je obično slika sa tekstom iznad i ispod nje, ali može biti i u video i link formi. Popularan primer je "Angry Cat?" mačka mim koja se pretvorila u sopstveni web sajt.
72) Mention - je Twitter termin koji se koristi da opiše poruka u kojoj korisnik uključuje nečiji @username u svom tweet-u kako bi ga citirao ili pokrenuo diskusiju.
N
73) „Native Advertising“ - je termin koji se odnosi na vrstu online oglašavanja u kojima se reklamni format pridržava formata regularnih postova na mreži na kojoj se objavljuje. Cilj je da oglasi manje izgledaju kao oglasi, a više kao deo razgovora.
74) News Feed – News feed je bukvalno stranica puna vesti. Na Facebooku je News Feed stranica naloga korisnika na kojoj mogu da vide sve najnovije informacije od njihovih prijatelja. News Feed na Twitteru se zove Timeline (hronologija).
75) Newsjacking - Newsjacking odnosi se na praksu naglašavanja popularnosti vesti da se pojača prodaja i marketinški uspeh.
P
76) Pandora - Pandora je društvena onlajn radio stanica koja omogućava korisnicima da kreiraju stanice na osnovu njihovih omiljenih umetnika i vrste muzike.
77) Periskop - Periskop je društvena video aplikacija koja omogućava korisnicima da emituju video uživo sa gde god da su. Korisnici aplikacije imaju mogućnost da imaju interakciju sa drugim video snimcima, pregledaju live ili nedavne emisije, i prati korisnike kako bi primili obaveštenja.
78) Permalink – Permalink je adresa ili URL određene poruke u okviru sajta ili bloga koji ostaje neograničeno nepromenjen.
79) Pinterest - Pinterest je društvena mreža za razmenu fotografija koja omogućava korisnicima platformu za postavljanje, čuvanje, i kategorisanje "pinova" kroz kolekcije pod nazivom "boards". Bordovi se obično organizuju tematski, kao što su: Hrana i piće, Moda, Povrtlarstvo, itd. Korisnici imaju mogućnost da "pinuju" i "repinuju" sadržaje koje žele na svojim bordovima.
80) Podcast - Podcast je serija digitalnih medija datoteka, obično audio karaktera, koji se epizodno puštaju i često preuzimaju putem RSS feed-a.
81) Pocket - Pocket je aplikacija koja omogućava korisnicima da upravljaju listom za čitanje članaka, koje su sačuvali sa interneta za kasnije čitanje. Pocket ima otvoren API koji omogućava da se integriše sa preko 500 aplikacija, uključujući i društvene mreže kao što je Twitter.
82) PPC - PPC je akronim za plaćanje po kliku. Pay per click je model oglašavanja na mreži u kojem oglašivači prikazuju oglase na različitim sajtovima i pretraživačima i plaćaju kada posetilac klikne na oglas. Ponuda na bazi PPC uključuje aukciju u kojoj se oglašivač takmiči sa drugim oglašivačima postavljanjem maksimalne ponude tj najvišeg iznosa koji su spremni da plate - za svaki klik. Svaki put kada posetilac aktivira mesto oglasa, proces aukcija pokreće algoritam koji oglas će biti prikazan.
Nastaviće se...