Da li ste znali da je veća verovatnoća da će čovek pojesti 2 komada sira sa rupama, a samo jedan komad ako nema rupa?
Sve je stvar percepcije.
Mi svi znamo da se proizvodi mnogo bolje prodaju na prelepim sajtovima sa fenomenalnim fotografijama. Ali, čak ako i imate oba, možete da gubite i zbunjujete kupce zbog lošeg rasporeda proizvoda.
Pozabavićemo se sa tri najčešće greške koje se javljaju prilikom dizajniranja sajta.
Greška broj 1 – Nudite previše proizvoda odjednom
Kada nudite previše proizvoda odjednom, imaćete veći broj poseta na sajtu, ali manji broj konverzija. Iako je divno imati puno posetilaca, krajnji cilj je uvek prodaja.
Istraživanja pokazuju da kada imate preveliki izbor ispred sebe, dolazi do „preopterećenja izborom“. Ponekad kada je celokupan izbor odličan i velik, ljudi neće ništa kupiti.
Ako imate mnogo proizvoda, mnogo je bolje podeliti ih u kategorije i podkategorije, umesto toga da svi proizvodi stoje na jednom mestu. Najbolje je imati od 4 do 6 kategorija i ako je moguće isto toliko podkategorija za svaku kategoriju. Sajt postaje pregledniji, a kupci neće biti prezasićeni informacijama.
Greška broj 2 – Pogrešan odnos fotografija i teksta
Da li kupci kupuju Vaše proizvode kada su prezentovani vizuelno ili verbalno? Vizuelno, naravno, ali ponekad za neke proizvode je važno da imate i tekst.
Ako imate previše fotografija, može doći do toga da se kupac preoptereti i na kraju ne kupi proizvod za koji je zainteresovan. Istraživanja pokazuju da kada pored slike postoji i odgovarajući tekst, da kupac uspori pretraživanje i više razmišlja o kupovini.
Na žalost ne postoji tačan odgovor koliko slika i koliko teksta najbolje prodaje. Ta cifra se razlikuje od sajta do sajta. Najbolje bi bilo testirati više opcija kod kupaca i odlučiti se za onu koja donosi najviše konverzija. Ako prodajete proizvode sličnog izgleda, mnogo je bolje osloniti se na detaljan opis proizvoda, a ne na sliku.
Greška broj 3 – Vertikalno ili horizontalno poređani proizvodi?
Ljudsko oko drugačije vidi proizvode poređane horiznontalno i proizvode poređane vertikalno. Istraživanje je pokazalo da kada se proizvodi poređaju horizontalno, stvara se percepcija o većem broju proizvoda, tačnije o većem izboru. Dok, kod proizvoda koji su poređani vertikalno stvara se utisak da proizvodi ne spadaju u istu kategoriju.
Dokazano je da kada su proizvodi poređani horizonalno, da će kupac zbog percepcije većeg izbora biti spreman da kupi više proizvoda. Kada su poređani vertikalno, ne vide povezanost i kupuju samo jedan proizvod iz kolone, jer misle da nisu ista kategorija proizvoda.
Zaključak
Sva istraživanja nam pokazuju da se prilikom prezentacije proizvoda mora paziti da se ne preopterete kupci. To uključuje da se ne stavlja previše proizvoda odjednom, da nema previše fotografija na stranici pojedinačnog proizvoda i da treba ređati proizvode horizontalno.
Nadamo se da smo Vam bar malo uspeli pomoći. Zapamtite ono što funkcioniše za jedno poslovanje, ne mora i za drugo.