Idealna persona je u marketingu izmišljena osoba koja se zamišlja kao potencijalni klijent, po kojoj se pripremaju marketinške akcije. Naravno svaka kompanija ima više idealnih persona po kojima kreira buduće akcije.
Najčešće se prilikom opisivanja persona ne koriste samo šturi demografski podaci poput godina, lokacije i prihoda, već se sve više koriste i psihografske informacije poput interesovanja, razloga za kupovinu i sl.
U ovom tekstu ćemo Vam pokazati kako najlakše da kreirate svoje idealne persone.
Zašto su idealne persone važne
U ovom dobu sve veće „marketinške buke“ na internetu i sve većeg prisustva brendova, važno je dobro osmisliti ko je ciljna grupa kojoj možete da nudite svoje proizvode. Idealna persona vam pomaže da detaljno ispanirate kojim kanalima ćete doći do željene publike. Kanal koji funkcioniše za jedan tip osoba, ne mora funkcionisati i za drugi.
Persone će napredovati i menjati se
Kako budete odmicali u Vašem poslovanju i kako budete dobijali nove informacije o Vašim kupcima, tako ćete i prilagođavati svoje persone. Shvatićete da neke persone niste nikad uspeli da privučete, a da su se pojavile neke persone koje niste predvideli. Kako budete uviđali promene na svojim personama, tako ćete moći i Vašu kampanju da prilagodite novim izazovima.
Široko definišite svoje persone
Ukoliko definišete svoje idealne persone preusko, imaćete sužen izbor kanala za prodaju i suženu publiku. Najbolje je što šire definisati idealne persone, a vremenom kada budete skupili nove informacije da suzite opise.
Podaci po kojima se definišu persone
Pored navedenih parametara za definisanje persona, postoji još mnogo drugih, ali su ovi za prvo definisanje najkorisniji.
-
Lokacija
-
Pol
-
Godine
-
Interesovanja
-
Zanimanje
-
Stručna sprema
-
Visina prihoda
-
Maternji jezik i jezici koje govori
-
Omiljeni web sajtovi
-
Razlozi za kupovinu
-
Problemi koje vezuju za kupovinu