Uprkos tome što su marketinške niše za obe vrste poslovanja iste, poput digitalnog marketinga, reklamiranja, direktnog marketinga, odnosa s javnošću i drugih, ipak postoje neke razlike u načinima. U daljem tekstu ćemo se baviti nekim razlikama između B2B i B2C marketinga.
Ovde ćemo navesti neke od njih.
Razlika u kupcima
B2B kupac: Kupci koji kupuju preko B2B portala su više orijentisani na logičnost proizvoda. Lične emocije prema proizvodu nisu uključene u proces kupovine. B2B kupci su fokusirani na to kako im Vaš proizvod ili usluga skraćuju vreme, čuvaju novac i resurse.
B2C kupac: Kupci koji kupuju preko web shopova se za neki proizvod opredeljuju na osnovu koristi koji im taj proizvod donosi. Lične emocije su uključene u kupovinu proizvoda. B2C kupci će biti orijentisani na rezultat ili korist koji Vaš proizvod ili usluga donosi.
Proces kupovine
B2B kupac: Najčešće obuhvata kupovinu u više koraka, za koju je potrebno više od jedne osobe da se donese konačna odluka. Za finalizaciju kupovine treba da prođe dosta vremena.
B2C kupac: Sam proces kupovine je uglavnom kratak i jednostavan. Odluka u vezi proizvoda se brzo donosi, a kupovina se finalizuje nakon nekoliko dana.
Proces prodaje
B2B kupac: Kada se proizvodi nude B2B kupcima, pored samog proizvoda treba da se ponude i konsultacije u vezi prodaje, kao i razumevanje klijentovih želja. Takođe je potrebno razviti unakrsan odnos poverenja.
B2C kupac: Ovaj proces prodaje uglavnom je direktan pristup kupcu, ili može da uključuje i preprodavca.
Značajnost brenda
B2B kupac: U ovoj vrsti marketinga, brend Vam pomaže da budete uzeti u obzir i donosi Vam prepoznatljivost. Marketing brend se u ovom slučaju gradi na osnovu ličnih odnosa i konslutativne prodaje.
B2C kupac: Marketing brend kod B2C poslovanja, ohrabruje kupca da obavi kupovinu, ostane lojalan i ponekad plati i višu cenu zarad brenda. B2C marketing se gradi preko reklamiranja i društvenih mreža.