Razlika između B2B i B2C marketinga

B2B B2C Online marketing
Razlika između B2B i B2C marketinga

Uprkos tome što su marketinške niše za obe vrste poslovanja iste, poput digitalnog marketinga, reklamiranja, direktnog marketinga, odnosa s javnošću i drugih, ipak postoje neke razlike u načinima. U daljem tekstu ćemo se baviti nekim razlikama između B2B i B2C marketinga.

Ovde ćemo navesti neke od njih.

Razlika u kupcima

B2B kupac: Kupci koji kupuju preko B2B portala su više orijentisani na logičnost proizvoda. Lične emocije prema proizvodu nisu uključene u proces kupovine. B2B kupci su fokusirani na to kako im Vaš proizvod ili usluga skraćuju vreme, čuvaju novac i resurse.
 
B2C kupac: Kupci koji kupuju preko web shopova se za neki proizvod opredeljuju na osnovu koristi koji im taj proizvod donosi. Lične emocije su uključene u kupovinu proizvoda. B2C kupci će biti orijentisani na rezultat ili korist koji Vaš proizvod ili usluga donosi.

Proces kupovine

B2B kupac: Najčešće obuhvata kupovinu u više koraka, za koju je potrebno više od jedne osobe da se donese konačna odluka. Za finalizaciju kupovine treba da prođe dosta vremena.
 
B2C kupac: Sam proces kupovine je uglavnom kratak i jednostavan. Odluka u vezi proizvoda se brzo donosi, a kupovina se finalizuje nakon nekoliko dana.

Proces prodaje

B2B kupac: Kada se proizvodi nude B2B kupcima, pored samog proizvoda treba da se ponude i konsultacije u vezi prodaje, kao i razumevanje klijentovih želja. Takođe je potrebno razviti unakrsan odnos poverenja.
 
B2C kupac: Ovaj proces prodaje uglavnom je direktan pristup kupcu, ili može da uključuje i preprodavca.

Značajnost brenda

B2B kupac: U ovoj vrsti marketinga, brend Vam pomaže da budete uzeti u obzir i donosi Vam prepoznatljivost. Marketing brend se u ovom slučaju gradi na osnovu ličnih odnosa i konslutativne prodaje.
 
B2C kupac: Marketing brend kod B2C poslovanja, ohrabruje kupca da obavi kupovinu, ostane lojalan i ponekad plati i višu cenu zarad brenda. B2C marketing se gradi preko reklamiranja i društvenih mreža. 
 
Blog post

Zašto veliki broj B2B marketinških akcija propada?

Dosta ljudi iz B2B marketing sfere provede ciljajući u marketing kampanji individue koje nikada neće postati kupci.

b2b
Blog post

Dobre prakse za popuste kod B2C poslovanja

Prolećna kolekcija garderobe je skoro stigla, a to znači da će zimska kolekcija na sniženje. Ali, bilo da planirate sezonsko sniženje ili celogodišnji plan za 2015. godinu, postoje neki korisni saveti za ponude sniženja. Sad ćemo analizirati 10 značanjih statističkih podataka u vezi popusta:

b2c
Blog post

6 načina kako da unapredite svoju B2B email marketing kampanju

Email marketing funkcioniše i to veoma dobro. Na svu sreću, za ljude koje rade u B2B sferi, distribucija marketinških poruka nikada nije bila lakša.

b2bonline marketing
Ostavite Vaš komentar
POŠALJITE KOMENTAR