Svi znaju da su društvene mreže bitan deo marketinških strategija u digitalnom dobu. Kako stvarno biti uspešan u ovom segmentu je velika kompilacija mišljenja, pretpostavki, neznanja i dobrih saveta.
Kako bismo Vam uštedeli novac i vreme ovde će biti navedene neke od već dobro proverenih i uspešnih strategija za marketing na društvenim mrežama.
Marketinške osnove
Dosadašnje iskustvo nam govori da je potrebno dosta vremena kako bi ove strategije uspele. Ako tek započinjete poslovanje, nemojte biti demoralizovani ako nemate odmah pozitivan feedback na aktivnosti. Potrebno je vreme i trud kako biste pospešili svoje poslovanje zahvaljujući društvenim mrežama.
1. Znajte svoj brend i napravite priču oko njega
Jako je važno kod kreiranja brenda da se isti gradi na osnovu vaših vrednosti. Te vrednosti se prožimaju sa brendom i druge osobe će moći da se identifikuju sa Vašim idejama. Uspeh brenda zavisi od mogućnosti prepoznavanja vrednosti u njemu.
2. Znajte ko Vam je ciljna publika
Poznavanje soptvene publike može zvučati kao lagan savet, ali zapravo nije tako. Dosta kompanija greši u određivanju svoje ciljne grupe. Umesto da prate ponašanje svojih korisnika, oni već unapred smisle kako bi njihova publika trebala da bude. Mnogo je bolje detaljno analizirati publiku i na osnovu te analize kreirati koncept prodaje.
3. Odredite jasne ciljeve
Ovaj proces je najbolje započeti tako što se najvažniji ciljevi zapišu. Određivanje ciljeva je korak koji ne smete da preskočite. Pomoću ciljeva se meri uspešnost neke kampanje. Unapred odredite da li želite da uvećate bazu pratilaca, fanova ili da privučete više korisnika na sajt. Znajući ove parametre moći ćete da pratite tempo i potebnan trud kako biste ostvarili zadate ciljeve.
4. Otkrijte koje društvene mreže koriste Vaši korisnici
Prateći analitiku na Vašem sajtu u jednom trenutku ćete primetiti da imate posetioce sa nekih izvora na kojima niste aktivni i koje niste očekivali. Utvrdite sa kojih tačno društvenih mreža dolaze i aktivirajte se na istim. Naučite kako funkcionišu i koja su pravila ponašanja na njima.
5. Napravite raspored objavljivanja
Različite društvene mreže su aktivne u različito vreme. Kako je nemoguće postići sve, najbolje je da unapred zakazujete svoje objave. Time ćete postići da se željeni sadržaj vidi baš u trenutku kada je aktivnost na toj mreži najveća.
6. Izvodite zaključke iz analitike
Bilo da koristite Google Analytics, Hootsuite ili neki drugi program za analizu rezultata, uvek je bolje donositi odluke o tome šta dalje na osnovu podataka. Naučite kako da najbolje tumačite rezultate, kako vaši korisnici koriste vaš sajt i kako da poboljšate svoj učinak.
7. Ponavljajte i unapređujte
Svi znamo je da suludo raditi jednu stvar iznova i iznova i očekivati različite rezultate. To isto važi i za društvene mreže. Ne možete da očekujete da kampanja koja nije donela nikakve rezultate, odjednom donese uspeh. Iskoristite rezultate analitike i pronađite najuspešniji metod za ostvarivanje cilja. Kada nađete metod koji donosi uspeh, ponovite ga sa vremena na vreme.
Zaključak
Kombinujući sve gore navedene elemente strategije uspećete da povećate svoju prodaju/posećenost. Imaćete veći uvid u ciljne grupe i lakše ćete moći da kreirate sadržaj koji će privući nove korisnike Vaših usluga.