U današnjoj eri interneta, jako je teško istaći se na pravi način, a da to donese neki vidljivi rezultat. U daljem tekstu možete naći 8 strategija koje Vam mogu pomoći da mnogo bolje poslujete zahvaljujući prisustvu na internetu.
1. Da li znate ko su korisnici Vaših usluga?
Ako niste sigurni, pravo je vreme da to otkrijete. Identifikujte Vaše kupce kao osobe i počnite da im se obraćate kao pojedincima, a ne samo potrošačima.
2. Da li prevagu na Vašem sajtu odnosi dizajn ili sadržaj i struktura samog sajta?
„Lep“ sajt neće predugo zadovoljiti Vašu publiku. Bez smislenog sadržaja, ljudi se neće zadržavati na sajtu, a pretraživači neće moći da nađu kvalitetne podatke za organsku pretragu.
3. Da li sadržaj na sajtu zaista pomaže Vašim kupcima?
Da li poziva na neku akciju, da li nudi informacije ili edukuje o nekoj temi? Da li je pisan planski? Ako nije, moguće je da se ljudi neće zadržavati na sajtu. Potrebno je koristiti dobar CTA (Call to Action), ciljane ponude i imati tekstualni sadržaj koji će privući i zadržati pažnju.
4. Da li Vaš sajt ima blog?
Ako ga nemate, gubite jedan veoma dobar kanal za privlačenje novih i zadržavanje starih korisnika. Samo nemojte biti previše orijentisani ka samopromociji, umesto toga ponudite informacije, znanje vezano za Vaš posao i izgradite poverenje.
5. Da li koristite u potpunosti mogućnosti SEO-a?
Uspeh po pretraživačima se svodi na to koliko dobro se odredili ključne reči i opise da Vas mogu pronaći po što širem obimu pojmova. To je mešavina dobrog sadržaja na sajtu, aktivnosti na društvenim mrežama, plaćenog oglašavanja i izbegavanja radnji koje su zad pod zabranom Goggle-a.
6. Da li posmatrate društvene mreže kao mogućnost za širenje ka što većem broju korisnika?
Trebalo bi. Osnovna potreba ljudi je da posluju sa drugim ljudima koje poznaju, koji im se dopadaju i kojima veruju, a to znači prihvatanje društvenih mreža kao načina za stvaranje konekcija.
7. Mislite da možete sve da podesite i da ga zaboravite?
Razmislite ponovo. Započinjanje ili nadogradnja poslovanja je samo početak. Izgradnja dobre prakse poslovanja na internetu zahteva vreme i trud. Ako niste odvojili jedan deo svog budžeta za marketing, analitiku, kreiranje odgovarajućeg sadržaja, nećete stići na cilj.
8. Da li odvajate vreme za Google Analytics?
Posve je jedna stvar imati uvid u broj posetilaca koji posećuje Vaš sajt, ali šta je sa ostvarenim konverzijama, najpopularnijim stranicama, vremenom zadržavanja na sajtu i mnogim drugim. Posmatrajte Google Analytics kao što posmatrate svoje računovodstvo. Ništa nije bolje od proverenih informacija.
Zaključak
Uspešan web sajt i prisutnost na internetu se ne zasnivaju samo na jednom činiocu. Sad kada imate kratak uvid u 8 važnih činilaca, vreme je da ih primenjujete zajedno.