Trenutno postoji mnogo novih marketinških termina, a mnogi od njih se međusobno prožimaju i dopunjuju. Sve se svodi na derivate internet marketinga, digitalnog marketinga i digitalnog PR-a.
Social Media Marketing
Prema Wikipediji: „Social Media Marketing je proces pridobijanja prometa na web sajtu ili pažnje putem društvenim mreža.“ Ovo je jedna široka disciplina koja obuhvata strategiju za društvene mreže (koji su nam ciljevi?), nadgledanje (šta ljudi govore o nama?), proizvodnju ( gde ćemo zaživeti i šta ćemo raditi?), razvoj (da li iko sluša?), angažovanje (da li smo Vam pomogli?) i dosezanje (da li ste nas čuli?). Najprostije rečeno Social media marketing je sve ono što radite kada otvorite nalog na Twitteru u ime svog brenda, ili Facebook stranu. Šire objašnjenje se sve ono što brendovi rade svakodnevno; aktivno učestvovanje na društvenim mrežama sa pratiocima, nadgledanje konverzacija koje se tiču brenda, i takvo praćenje brenda da se sve vezano za brend može like-ovati, zapratiti, retvitovati i komentarisati na Twitteru, Facebooku, Instagramu, Pinterestu, YouTube-u i drugim društvenim mrežama.
Influencer Marketing (Marketing uticajnih)
Wikipedija influencer marketing definiše kao: „oblik marketinga koji je nastao iz skorašnjih studija i praksi, koje se fokusiraju na pojedine ključne osobe umesto na celokupnu ciljnu grupu. Identifikuje osobe koje mogu imati uticaj na potencijalne kupce i kreira kampanje oko tih uticajnih osoba.“ Nekada su te osobe bile samo popularni blogovi, influencer marketing je poširio svoj ugao posmatranja i „shvatio“ da postoji više vrsta uticajnih osoba na internetu. Neke od ovih osoba žive na YouTube-u, Twitteru, Instragramu – i verovali ili ne – na forumima, chat sobama i email listama. Influencer marketing je dobri stari PR proširen da obuhvati i ove nove osobe.
Inbound Marketing
Prema Wikipediji: „Inbound marketing je promovisanje kompanije putem bloga, podcast-a, videa, eKnjiga, e-biltena, letaka, SEO-a, social media marketinga i drugih vidova content marketinga koji služi za privlačenje novih korisnika.“ Možda se čini da je ovo ribolovački vid marketinga (bacanje udice i čekanje da riba zagrize), ali to više nije tačno. U 2014. godini inbound marketing je veoma proaktivan pogotovo od kako Google postaje sve bolji i bolji u cenzurisanju i ukidanju nekih trikova SEO-a koji su bili okosnica inbound marketinga (backlinkovanje po svaku cenu), on sada uključuje Search Engine Marketing, SEO, Social Media Marketing i Content Marketing.
Content Marketing (Sadržajni marketing)
Wikipedija content marketing definiše kao: „ bilo koju vrstu marketinga koja se zasniva na stvaranje i dalje deljenje materijala i sadržaja kako bi se privukli novi i zadržali stari korisnici. Ove informacije se prezentuju u različitim oblicima, uključujući video, vesti, letke, eKnjige, studije slučaja, pitanja i odgovore, slike, kako-da vodiče, itd.“ Primećujete veliku sličnost sa inbound marketingom? Oni su „plesni“ partneri. Content marketing je novinarska redakcija, a inbound marketing papir; content marketing je proizvodnja, a inbound marketing distribucija.
Search Engine Marketing (Marketing za internet pretraživače)
Prema Wikipediji: „ Search Engine Marketing (SEM) je oblik internet marketinga koji se zasniva na promociji web sajtova tako što im se poboljšava vidljivost na stranicama za pretragu pretraživača (SERP) putem optimizacije i reklamiranja. SEM može da koristi SEO (Search Engine Optimization), koji prilagođava ili prepisuje sadržaj sajta kako bi se pospešio rang sajta prilikom pretrage, ili putem PPC-a (Pay Per Click) metode. SEM je u ovom tekstu objašnjen pošto ni jedan od prethodnih vidova marketinga ne funkcioniše bez Google-ove ljubavi i podrške. Dopasti se robotima i algoritmima u današnje vreme može biti jednako važno kao i dopasti se ljudima. Kao i Social Media Marketing, SEM može biti jednostavan, potrebno je samo SEO optimizacija, svrsishodni tekstovi, domen da se nalazi na brzom i jakom serveru što bližem samoj kičmi interneta.
Postoji još dosta novih marketinških termina, ali mi smo se danas fokusirali na najvažnije i najviše korišćenje termine.