Prolećna kolekcija garderobe je skoro stigla, a to znači da će zimska kolekcija na sniženje. Ali, bilo da planirate sezonsko sniženje ili celogodišnji plan za 2015. godinu, postoje neki korisni saveti za ponude sniženja. Sad ćemo analizirati 10 značanjih statističkih podataka u vezi popusta:
1. Oko 93% kupaca koriste kupone ili popuste tokom cele godine
To znači da ogroman procenat ljudi traži dobru pogodbu. Svako voli da prođe prilikom kupovine dobro, zar ne?
Možda bi bilo bolje to sročiti ovako: Svako voli da misli kako su napravili dobru pogodbu, čak i kada nisu. Ljudi stvarno traže popuste, ali sniženja moraju biti dobro smišljena da bi bila uspešna.
2. 50% povećanja količine je isto što i 33% popusta
Ako pravilno izračunate, biće vam jasno da je ova statistika ispravna.
Vrlo je jednostavno, ali kupci retko uočavaju ovo i mnogo češće će kupiti sudeći po količini, a ne po popustu. Kada planirate sledeće sniženje, razmislite o tome da ponudite veću količinu umesto snižene cene proizvoda.
3. Možete prodati 73% više ako ponudite bonus proizvod
Ako ste pratili studiju o tome da se bolje prodaje količina od snižene cene, onda samo možete zamisliti kad se uz jedan proizvod ponudi drugi besplatno koliko se povećava prodaja. Po jednoj anketi prodaja mleka za telo je porasla za 73% kada je ponuđeno još jedno pakovanje gratis u odnosu na isti taj proizvod samo po sniženoj ceni.
4. 30% ljudi kupuje kako bi dobili nešto, a 70% kako bi rešili problem
Kada primenite ovu statistiku na sniženja i promocije, ne zaboravite da uključite u prodaju i opis kako će vaš proizvod pomoći kupcima, učiniti njihov život lakšim ili pojednostaviti svakodne obaveze. Ljudi vole da misle kako će im ono što su kupili pomoći u nekom vidu, bilo da im šteti vreme ili pojednostavljuje proces.
5. Statistike pokazuju da marketinške poruke utiču na ponašanje kupaca
Ovo je već dokazano, ali mnogi prodajni timovi ne shvataju da je najosnovnija potreba kupca da izbegnu bol, a da dobiju zadovoljstvo.
U marketingu sniženja, to znači da pažljivo morate strateški da imenujete popust. Umesto da nudite 50% popusta na jedan artikal, bolje idite logikom kupite jedan proizvod, a drugi ćete dobiti besplatno. Kupci vole da dobiju (ili da pomisle da su dobili) nešto besplatno.
6. 7 od 10 ljudi su priznali da su koristili email popust u prethodnoj nedelji
Ova statistika dokazuje, da su i pored mnoštva drugih metoda oglašavanja, kupci prijemčivi ka email marketinškim kampanjama. Ako ne koristite email marketing, možda bi vaš prodajni tim trebao da porazmisli o tome.
7. 75% kupaca kaže da pretražuju svoje email inboxe samo za vrednim sniženjima
Ovo je jš jedna statistika koja dokazuje moć email marketinga. Ljudi se sve više oslanjaju na svoje inboxe, kao na pogodno mesto gde mogu pronaći dobra sniženja ili akcije. Nemojte razočarati svoje kupce.
8. 55% kupaca koji su prijemčivi ka email marketingu više vole direktno smanjenje cena
Još popularnije od besplatne dostave i nagrada vernosti je vidljivo smanjenje cena („danas imate popust u iznosu od 400 dinara“). To znači da je bolje direktno smanjiti cenu nego nuditi besplatnu dostavu, ali to ne umanjuje značaj besplatne dostave.
9. Verovatnoća da će kupci kupiti proizvod je četiri puta veća ako je dostava besplatna
Besplatna dostava privlači kupce maltene isto koliko i kada im se nudi neki proizvod besplatno. Studije pokazuju da će ljudi verovatnije kupiti nešto što košta 5€ i ima besplatnu dostavu, nego proizvod koji košta 2.5€ sa cenom dostave od 2.5€.
10. Istraživanja pokazuju da kupci povezuju sniženja sa manjkom uspeha nekog brenda
Neka istraživanja pokazuju da kupci ne veruju da sniženi proizvod funkcionište isto tako dobro kao i proizvod kojem nije redukovana cena. Ovo se odnosi i na prodaju korišćene robe. Prodaja korišćene robe može dobro funkcionisati u bilo kojoj industriji, važan je samo pristup prodaji. Ovo se odnosi i na sniženja svih vrsta. Uvek koristite valjane razloge za sniženja poput:
• Ova sezona. Sezonska sniženja su nešto što je prihvatljivo svim ljudima. Povezivanje sniženja sa promenom vremenskog doba neće imati negativan uticaj na prodaju tokom sniženja.
• Grupisana sniženja. Kupci uglavnom ne stvaraju negativnu sliku o ovom vidu prodaje, jer se često vode politikom količine, za istu količinu novca – više artikala. Ovo je dobro za vas jer označava i povećanje prodaje.
• Popust na vernost. Ovo je dobitna kombinacija. Kupci dobijaju popust nakon određenog broja kupovina kod vas, a vi ih ovim potezom ponovo pozivate da kupuju kod vas.
Popusti povećavaju prodaju, ali je veoma važno da ih nemate stalno, jer će vas ljudi početi povezivati sa lošim kvalitetom i outlet prodavnicama.
Budite uporni i pažljivo planirajte svoja sniženja i konstantno procenjujte svoj marketinški plan i vaš prodajni tim će najverovatnije uspeti.