Svi mi objavimo nešto na društvenim mrežama čime smo oduševljeni, a ne dobijemo nikakvu povratnu informaciju od svojih pratilaca. Ovde su navedeni neki saveti kako da pospešite angažman na društvenim mrežama.
Blog post
Privlačan naslov – Vaš naslov treba da privuče pažnju ljudi, pošto je to prvo što će pročitati. Ne zaboravite da uključite i ključne reči blizu početka naslova. Naslov ne bi trebao da bude duži od 70 karaktera.
Prvi paragraf – Potrudite se da se ključni pojmovi nalaze u prvoj rečenici kako bi privukli pažnju čitalaca. Uvucite ljude dublje time što ste im naglasili o čemu će biti reči u temi.
Broj reči – Najbolje bi bilo kada bi se tekst sastojao od 500 do 800 reči. To je dovoljno da možete da prenesete svoju poruku, a nije preobimno pa ne dolazi do gubitka pažnje.
Linkovi – Koristite linkove koji vode čitaoce do prethodnih tema ili kontakt stranice. Takođe, možete i navesti u tekstu prethodne postove za koje smatrate da će biti interesantni vašim čitaocima.
Odgovarajuću sliku – Dodavanjem fotografije ili grafikona vašem postu, postaće interesantniji vašim čitaocima i povećaće se share-ovanje (dalje deljenje).
Call To Action – U sažetku teksta dodajte CTA (Call To Action – poziv na akciju dugme), koje može biti link ka dugom tekstu ili neko pitanje vezano za tekst kao bi čitaoci ostavili komentar.
Share na društvenim mrežama – Dodajte dugmad za share ka društvenim mrežama, time podstičete ljude da dele dalje.
YouTube
Upečatljiv naslov – Ovo je nešto što treba da navede ljude da kliknu i pogledaju vaš video, tako da se potrudite da privuče pažnju, ali i da da neku informaciju o snimku.
Uploadovanje (postavljanje) – Želite da se vaš video može pronaći pitem pretraživanja, tako da kada postavljate video na YouTube postarajte se da ste ga preimenujete iz MOV12345.mp4 u ime vezano za samu tematiku snimka.
Opis – Dodajte opis svom snimku u kom ćete dodatno naglasiti ključne reči po kojima ga je lakše pronaći.
Call To Action – U okviru opisa ne zaboravite da naglasite posetiocima šta tačno želite da urade sledeće, a možete da dodate i link ka vašem sajtu.
Koristite hashtagove (#) – Kako bi vaš snimak videlo što više ljudi dodajte hashtagove, time pospešujete svoj uspeh kod pretraživača.
Facebook
Budite pozitivni – Postovi koji odišu pozitivnim mislima se mnogo češće dele dalje i interakcija sa njima je veća.
Informišite – Najbolji postovi su oni koji nude neki podatak, ali ga ne otkrivaju u celosti, time povećavate dalji angažman publike (klik...klik...)
Dodajte sliku – Postovi koji sadrže fotografiju se najbolje kotiraju na Facebook-u, tako da ako možete priključite sliku tekstu... najbolje dimenzije su 800x600.
Podelite link – Ako već delite neki link potrudite se da je Bit.ly kako biste mogli pratiti koliko ljudi je došlo putem Facebooka.
Mobile friendly – Koristite jednostavne fotografije, koje će biti lako vidljive na mobilnim telefonima, pošto 80-85% vaših fanova vidi postove putem telefona.
Angažujte se oko korisnika – Postovi nisu jedini koji donose popularnost, komentari i odgovori isto pomažu. Komunicirajte sa fanovima na prijateljskoj bazi, ne trudeći se odmah da im nešto prodate.
Budite dostupni – Objavljujte novi sadržaj ne kada vama najviše odgovara, već kada su vaši pratioci najaktivniji. Ovo će vam poboljšati interakciju sa fanovima.
Twitter
Call To Action – Postavite jasan CTA kako bi vaši čitaoci znali šta očekujete od njih.
Gramatika – Nemojte žrtvovati gramatiku i koristiti skraćenice i sleng, samo zato što imate 140 karaktera na raspolaganju. Izbegavajte sva velika slova (capps lock).
Skraćeni URL – Bit.ly donosi više retweet-ova, tako da skraćujte svoje URLove.
Tip tweet-ova – Koristite pitanja, činjenice i podatke kako biste angažovali publiku i povećali broj retweetova.
Mentions (Pominjanje) – Pominjite uticajne osobe naTwitteru (@Neko) kako biste ostvarili komunikaciju sa njima.
Retweet – Retweet-ujte značajan sadržaj za vašu publiku. Ne zaboravite da ostavite 20 karaktera, kako bi ljudi mogli da dodaju sopstveni saadržaj.
Dodajte sliku – Dodavanje slike ili video materijala donosi veće angažovanje publike.