Da li imate puno posetioca na sajtu, ali malo ostvarenih kupovina? Drugačije rečeno da li imate problema sa konverzijama kupaca?
Ovo je nešto sa čim mnoge prodavnice imaju problema. Ali ne brinite, može se popraviti.
Postoji mnogo razloga zašto ljudi oklevaju da kupe neki artikal u web shopu. U ovom tekstu ćemo se baviti sa najčešćim uzrocima zašto se ne ostvaruju prodaje, kao i načinima na koje možete podstaći prodaju.
Problem: Vaše fotografije su lošeg kvaliteta
Recimo da se bavite prodajom odeće, npr. bluza ili šalova.
U redovnoj prodavnici, kupci imaju mogućnost da pregledaju garderobu iz svakog ugla i da je isprobaju kako bi videli da li im odgovara ili ne. Odmah znaju da li im se sviđa i da li kupuju.
Kada se kupuje preko interneta, taj pristup se gubi. Najbolji način da nadomestite direktan kontakt sa artiklima su dobre fotografije iz svih uglova. Još bolje, ne samo fotografije proizvoda, već da imate i fotografije sa stvarnim osobama koje služe kao modeli.
Ne možete da očekujete od ljudi da kupe proizvod ako imate samo jednu fotografiju iz lošeg ugla. Fotografija ne bi smela da bude loše osvetljena, da ima čudne senke, a trebalo bi da artikal bude jasno izložen po mogućnosti na stalku. Deluje sumnjivog kvaliteta artikal, ako nije „svež“ i svetao na fotografijama. Bez kvalitetnih fotografija proizvoda, ljudi gube osećaj kakav je to zaista artikal i čini im se da kupuju robu lošijeg kvaliteta.
Tako da fotografije proizvoda pravite što bolje moguće uz mnogo osvetljenja.
Problem: Slab opis proizvoda
Nije samo do poboljšanja kvaliteta fotografija, sadržaj je isto važan.
Opisi proizvoda su veoma važni. Studija je dokazala da samo dodirivanje proizvoda povećava želju za posedovanjem iste stvari. Najbliža replikacija dodira putem interneta? Opisivanje proizvoda tako da kupac ima utisak da ga drži u rukama.
Pisanje slabog opisa ne navodi kupca na kupovinu. Gubite mogućnost da ispričate odličnu priču, kao i da izdvojite svoj proizvod od mnoštva drugih.
Jedina lošija stvar od nepotpunog i šturog opisa proizvoda jeste onaj koji je prepun gramatičkih grešaka ili koji loše opisuje proizvod.
Kada kupac vidi opis proizvoda koji je sve sem profesionalan, može da se zapita da li je samo opis traljav ili još nešto. Da li će proizvod biti nešto manje od očekivanog? Da li ćete napraviti grešku prilikom slanja robe i pogrešno napisati adresu? Da li smem da vam poverim svoju platnu karticu?
Ne odbijajte svoje kupce. Ispravite greške u svojim opisima i privucite kupce.
Problem: Vaša online prodavnica je loše dizajnirana
Ulazak u prodavnicu u kojoj vas dočeka potpuno neorganizovan raspored robe je problem. Može biti toliko frustrirajuće da se čak i odlučite ništa da ne kupite.
Da li se ovo iskustvo može doživeti online? Naravno da, da.
Postoje dva razloga oko dizajna web sajta koja mogu da odvrate potencijalne kupca. Prvi je da se možda proizvodi teško pronalaze, a drugi je da su tako raspoređeni da odbijaju kupce.
Evo najčešćih razloga kako dolazi do nepronalaženja željenih artikala u web shopovima:
• Početna stranica sajta nije direktno povezana sa delom za prodaju
• Kategorije proizvoda nisu grupisane na istom mestu
• Neki proizvodi su skriveni duboko ispod kolekcija i drugih proizvoda
Olakšajte navigaciju, kreirajte sajt intuitivno i pregledno.
Problem: Niste uspostavili poverenje
Možete očekivati određeni nivo poverenja kada se kupuje na nekoj fizičkoj lokaciji. Odmah dobijete željenu robu, ili nađete zamerku proizvodu i tražite zamenu, možete malo da popričate sa prodavcima i tako steknete više poverenja.
Na internetu ovaj proces ne izgleda tako.
Šta se desi kada posetite neki web shop, a on ne sadrži:
• Stranica „O nama“ koja ne daje nikakve značajne podatke o kompaniji, samo neke pretpostavke
• Bez komentara o artiklima korisnika
• Bez imena, broja telefona ili email adrese na sajtu
• Bez generalne informacije o poverljivosti podataka o platnim karticama
Da li biste se osećali bezbedno dok kupujete na ovakvom sajtu?
Kako biste poboljšali osećaj poverenja, napišite dobru i informativnu „O nama“ stranicu, imajte potrebne kontakt podatke dostupne na sajtu i omogućite korisnicima da komentarišu proizvode.
Zaključak
Ovaj tekst je više od pukog dovođenja novih korisnika na vaš web sajt. Reč je o njihovom konvertovanju u kupce i prevazilaženju njihovih prepreka u kupovini.